הפרעות שינה אצל מבוגרים

אינסומניה בקרב מבוגרים לרוב באה לידי ביטוי בקושי להירדם באופן רציף או להירדם בכלל. הפרעות השינה יכולות להיווצר כתוצאה משלל גורמים, וביניהם ניתןהפרעות שינה אצל מבוגרים למנות קשיי נשימה, נרקולפסיה, סיוטים או בעיות רפואיות שקשורות בייצור המלטונין בגוף. הפרעות שינה בקרב מבוגרים מסוגלות לשבש לחלוטין את שגרת יומם ולפגוע בבריאותם בשלל היבטים.

אנשים שנוטים לסבול מנדודי שינה או שפשוט מתעוררים לעתים דחופות במהלך הלילה, צריכים לשאול את עצמכם תחילה שאלה פשוטה – האם הם שומרים על הגוף שלהם? הקפדה על אורח חיים בריא יכולה להביא עמה שיפור ישיר באיכות השינה במרבית המקרים, ועל כן זה משהו שצריך לשים עליו דגש מרכזי.

תזהו את הגורם העיקרי להפרעות השינה

בשלב הראשוני יש לפעול לאבחון של הפרעת השינה, כדי לגלות את המקור שלה. בהתאם לכך ניתן להחליט בצורה מדויקת, ובעצתו של רופא, מהם הצעדים שניתן לנקוט בהם בהמשך כדי להרגיש באופן מיטבי. זה בוודאי יהיה חשוב ביותר כדי שתוכלו להרגיש מצוין.

כל אחד שיצא לו לסבול מהפרעות שינה מבין היטב עד כמה זה יכול לפגוע באיכות החיים. זה יכול להיות מתסכל במיוחד ולהוביל לחוסר יכולת לתפקד כשורה ביום שאחרי, וזאת לצד עוד שלל בעיות רפואיות שעלולות להיווצר כתוצאה מאותן הפרעות שינה שניתן לחוות לאורך תקופה ממושכת.

הקפדה על אורח חיים בריא

הימנעות ככל שניתן מאכילה של מזונות מעובדים, סוכר מתועש ושמנים צמחיים שעברו חימום, לצד הפקדה על אכילה של שפע פירות וירקות ובשר איכותי, עשויה להביא לשיפור ניכר באיכות השינה של כל מבוגר. רק צריך לזכור שלא תמיד הדבר תקף, ולעתים אותו אדם מבוגר שנאלץ להתמודד עם קשיי שינה יכול למצוא את עצמו ממשיך להתמודד עם הפרעות שינה.

הדרך הבטוחה והנכונה לדעת איך לפעול תהיה לעשות כל צעד בהתייעצות רופא. כך אפשר לקבל החלטה מושכלת בכל צעד וצעד ולהבין בעצם מה אפשר לעשות על מנת להרגיש הרבה יותר בנוח עם כל מה שרק מחליטים לעשות. רופא יכול לתת את ההכוונה הדרושה לשיפור השינה.

לא כדאי לקפח את איכות השינה

שינה לקויה לאורך זמן עלולה להביא עמה שלל השפעות שליליות על בריאותם של אנשים מבוגרים. לא מדובר פה רק על חוסר אנרגיה ביום שאחרי, אלא גם בסיכון מוגבר לחלות במנעד רחב של מחלות. אם לומר זאת בקצרה – שינה לקויה שמה את גוף האדם במצב של חולשה מפני מחלות ובעיות בריאותיות.

בעצתו של רופא ניתן לקבל החלטות נבונות ולהבין מהם השינויים המדויקים שרצוי לעשות באורח החיים או בכל הנוגע לקבלת טיפול רפואי או נטילת כדורים. תמיד חשוב לפעול אך ורק בעצתו של רופא, וזאת במטרה לשמור על בריאות מיטבית ולהבין מהו הטיפול הנכון לכל מצב רפואי.

האם כדורי שינה מומלצים?

יש רבים אשר מעדיפים ככל שרק ניתן להימנע מנטילה של כדורי שינה. לרוב הם מכילים מלטונין בכמות גדולה, אשר מביאה להירדמות מהירה, אך כאשר בוחנים את ההשפעות שלהן בטווח הארוך, עלולה להיווצר אי סדירות ביכולת של הגוף להירדם באופן עצמאי, וללא צריכה של כדורי שינה.

כדורי שינה מתאימים בעיקר במקרים של הפרעות שינה משמעותיות ביותר, ועל כן טרם ההחלטה לצרוך אותם, תמיד רצוי להתייעץ עם רופא שינה, ולשמוע את חוות דעתו בנושא. הרופא יכול לבחון את המצב של כל מטופל ולומר לכם בצורה הכי מדויקת האם זה משהו שיהיה נכון עבורו ולא יפגע בבריאות שלו או בשינה בטווח הארוך.

אולי יעניין אותך גם:

שיתוק שינה – מה זה? ומה ניתן לעשות במצב של שיתוק שינה?

הצד האפל של הירח: כל מה שבאמת חשוב לדעת על סהרוריות

שנת צהריים – כדאי או לוותר?

מה כדאי ולא כדאי לאכול לפני השינה?