הפרעות שינה אצל קשישים

בקרב אנשים קשישים אפשר לראות כי סוג הפרעת השינה שנחשבת לנפוצה ביותר היא אינסומניה כרונית, כאשר בגילאים המבוגרים, שכיחות התופעה היא כפולההפרעות שינה אצל קשישים וזאת כאשר משווים זאת לאוכלוסייה צעירה. כמו כן, התופעה יכולה לבוא לידי ביטוי בהתעוררות מוקדמת מידי בבוקר, מצבים בהם קמים פעמים רבות לאורך הלילה וזאת לצד קושי כללי להירדם.

בעיה נפוצה יותר בקרב נשים מבוגרות

כאשר מסתכלים על הסטטיסטיקה ניתן לראות בקלות כי בקרב נשים, ההיקף של הפרעות שינה הוא כפול. לאור זאת מדובר בתופעה מטרידה אשר למדי אשר דורשת התייחסות רצינית וזאת מכיוון שבעיות השינה הללו עלולות להשפיע על אינספור מישורים שונים שקשורים לאיכות החיים ולהפחית במידה ניכרת את רמת הבריאות הכללית של האדם שסובל מהפרעה כזו.

הפרעות שינה יכולות להגיע בשלל סוגים שונים וזאת כאשר כל סוגי הפרעות השינה בעלי מכנה משותף בכך שהם פוגעים בבריאות האדם וביכולת שלו לתפקד באופן מיטבי. לאור זאת יהיה רצוי לא לדחות את הטיפול בקשיי השינה.

שלל פתרונות להתמודדות עם הפרעת שינה

מחסור בוויטמין כמו קומפלקס וויטמני B יכול להוביל להפרעות שינה, כך שנטילת תוסף יכולה להיות צעד מועיל במיוחד בעניין הזה. כמו כן, יש להימנע ממשקאות עם קפאין, כמו קולה וקפה, מכיוון שהמשקאות הללו מעוררים ויכולים להפוך את ההירדמות להרבה יותר קשה.

טיפ נוסף שיוכל להיות מועיל במיוחד הוא לעשות פעילות גופנית לעתים קרובות וזאת על מנת להביא למצב בו הגוף יפריש הורמון שינה ויגיע לאיזון רב יותר בכל ההיבטים. כך הסיכוי שלכם להגיע לשינה טובה ומאוזנת יהיה הרבה יותר גבוה. אז אל תתפשרו בכל הנוגע לנושא הזה ונסו לשים לב כי אתם עושים ככל שרק ניתן וזאת על מנת לדאוג לגוף שלכם באופן מרבי. זה יהיה מאוד חשוב עבורכם בסופו של יום.

למה הפרעות השינה עלולות להוביל?

בין אם מדובר על אדם מבוגר שסובל מהפרעת שינה ובין אם דווקא אחד בגיל צעיר יותר, דעו לכם כי הפרעות שינה עלולות להוביל לשלל בעיות משמעותיות למדי שבוודאי יהיה רצון אמתי להימנע מהן ככל שרק אפשר. בין היתר המערכת החיסונית צפויה להיות חלשה יותר והסיכוי לחלות בכל דבר עולה.

כמו כן, רמות האנרגיה במהלך היום יהיו הרבה יותר נמוכות והתפקוד הקוגניטיבי לא יהיה במיטבו. לאור זאת יהיה מומלץ לכל אחד מכם לגשת לעניין הזה בשיקול דעת ולנסות לברר כיצד תוכלו לפעול בצורה כזו שתאפשר לכם להיות שבעי רצון לחלוטין איכות השינה שלכם.

לא מומלץ לחכות עם הטיפול

כאשר ישנה הפרעת שינה, אם לא מטפלים בה, היא עלולה להפוך הרבה יותר משמעותית וזאת בתוך פרק זמן קצר מאוד יחסית. לאור זאת יהיה חשוב לפעול בצורה נבונה בכל הנוגע לכך ולשים לב כי פונים אל גורם מקצועי אשר יוכל לספק את הסחורה ולסייע לאלו שיהיו מעוניינים בכך להיות בדיוק במצב הרצוי בכל הנוגע להתמודדות עם הפרעת השינה.

אין זה משנה מה הגיל, תמיד יהיה רצוי לפעול בהקדם האפשרי לטיפול בבעיות השינה וזאת על מנת למנוע מהן להפוך חמורות יותר. אפשר לגשת אל רופא המשפחה ולאחר מכן הוא יוכל להכווין אתכם ולסייע לקבל מענה הולם כך שאיכות השינה תוכל להשתפר פלאים. באמצעות נטילת תוספים ושינוי של אורך החיים יהיה ניתן להשיג תוצאות מעולות בכל הנוגע לכך ובצורה אפקטיבית למדי, דבר שאין לזלזל בו ובחשיבות הרבה שלו. ללא שום ספק בכלל. התועלת יכולה להיות רבה למדי.

אולי יעניין אותך גם:

האם אתם ישנים מספיק? – בדקו את עצמכם

הפרעות שינה במבוגרים: כל מה שצריך לדעת על בעיות שינה בקרב מבוגרים

מה כדאי ולא כדאי לאכול לפני השינה?